Saturday, January 31, 2009

SÖMESTRE TATİLİ

Aslında tatil demek de doğru değil çünkü Duru'nun okulu açık ama yine de sömestre tatili deniyor bu hafta ve diğer haftaya. Çocuklar okula gitmiyor Duru da ara sıra takılıyor bu hafta okula. Benim okul zamanlarımı hatırlıyorum da dört gözle beklerdim bu tatili. Çünkü annem de öğretmen olduğundan onun da tatiliydi ve evde oluyorduk hep beraber. Bütün bir sene özlediğim şey, annemle kahvaltı yapmak, gezmek, bir yere gitsem bile döndüğümde onun evde olması. Ne zaman şubat tatili olur o zaman kar yağardı hep ve biz mahsur kalırdık evde. İşte o zaman da ev gezmeleri yapardık yine benim en çok özlemini duyduğum şey. Annemle komşulara gitmek, çay börek kek yemek....Özlem işte ya da heves ya da özenti. Hafta başından program yapardık, bugün buraya yarın şuraya diye. Bir de hatırladığım, o zaman siyah beyaz olan televizyonun, şubat tatilinde bazı çizgi filmleri renkli olarak yayınlamasıydı. Ne büyük heyecandı bizim için dört gözle beklerdik bu programları. Ne güzel günlermiş, ne kadar mutlu günler.
Şimdi ben anneyim ve ben kızımı eğlendirmeye çalışıyorum sömestre tatilinde. O ne isterse onu yapıyoruz ve hep onunla geçiriyorum zamanımı. Geçenlerde duyduğum bir yaklaşımın doğruluk payının acaba gerçekten yüksek olup olmadığını düşünüyorum. Bir çocuk psikologu hani çok moda olan "kaliteli zaman" kavramını çürütüyor ve diyordu ki, çocukla kaliteli zaman geçirmek diye bir şey yok, çocuk her zaman anneyi yanında ister bunun azı çoğu yok, bu kavram günümüz hayat şartları, annenin çalışmak zorunda olduğu gerçeğini hafifletmek için yaratılmış, akla mantığa uygun hale getirmek için uydurulmuş bir savunma mekanizması, çocuğun anneye her zaman ihtiyacı var, çocuksam annemi hep yanımda isterim ben diyordu. Sanırım bir az düşünmek gerek doğru mu, ne kadar doğru. Ama gördüm ki, kızımla vakit geçirmenin hakikaten onun yanında olmanın azı çoğu kalitelisi yok.



Tiyatro, anneannesinin sergisi, orada yapıp kuzeni Bulut ile sattıkları resimler, ilk parasını kazanma gururu... ama en güzel anlar Bulut'un bizde kaldığı zamanlardı ki, biz de iki çocuğun ne olduğunu yaşadık. Kıyafet balosu yaptılar, mısır patlattılar, kurabiye pişirdiler, Pamuk ile oynadılar ve yorgunluktan gece baygın düştüler.

Sömestre tatili devam ediyor ve programlar yapılıyor, sırada Kaya Bebeğin ilk yaş günü ve Buggs Bunny gösterisi var.





No comments: