Monday, January 19, 2009

PRATİK BİR AKŞAM YEMEĞİ

Evde en çok vakit geçirdiğin yer neresi diye sorsalar hiç düşünmeden MUTFAĞIM derim. Hele Erkan'ın bana hediye olarak yaptırdığı yeni mutfağımda - neredeyse 2 sene olmuş - yemek yapmak benim için çok keyif. Ama bu ara havadan mı, yorgunluktan mı bilinmez öyle çok uğraşmalı yemekler yapmıyorum, yapamıyorum. Bugün bir tv kanalında gördüğüm ama çok da izlemediğim bir yemeği yapmaya karar verdim ve iki üç dakika izlediğim ama sonunu tahmin ettiğim bu güzel et yemeğini pişirdim. Harika oldu diyebilirim, hem hafif hem kolay hem de görünümü hoş. Bunun için yarım kilo jülyen doğranmış antrikot ya da straganof ete ihtiyacınız var. Ben straganof kestirdim daha yumuşak olur diye ama pekala tavuk ya da hindi eti de olabilir. Eti biberiye (ben kurusunu kullandım bulursanız tazesi de çok hoş olur) ve zeytinyağ ile 2 saat önceden marin ettim. yarım sarı renk dolmalık biber, yarım kırmızı renk biber ve yarım havucu da jülyen doğradım. Vog'da çok az zeytinyağı ile önce eti pişirmeye başladım. Et suyunu bıraktı ve suyunu çekene kadar kavurdum daha sonra sırasıyla havuç ve biberleri ekledim. Onlar da yumuşayınca kimyon, karabiber ve tuzu ekleyip çok az pişirdim. Etin yanına güzel bir beyaz pilav ve mevsim salata ile harika bir akşam yemeği oldu.

No comments: