Monday, April 19, 2010

NELER OLUYOR BİZE

MR, Manyetik Rezonans, açık MR, kapalı MR, MR anjiyo, doppler, renkli, renksiz, annem, Kartal Devlet Hastanesi, Pendik Devlet Hastanesi SGK, Özlem, Sadık, iç kanama, kollesterol, unutkanlık, boğazda kanama, Vicdan....

Neler oluyor bize, neler oluyor canım, neler oluyor... yine bize neler oluyor? Bilemiyorum ne oldu bu ara? Annem için kapılarda bekledim bugün, dün arkadaşım için yine bir hastane kapısındaydım. Soğuk, sıkıcı, üzücü, korkutucu, kaygılı, endişeli bekleyişler.

Nasıl bir duygudur hastalık, acil beklenmedik durumlar? Siz baharı karşılarken, yeni güzel heyecanlara kol açmış, farklı ülkelere seyahatler planlarken ne oluyor da bambaşka yerlerde bambaşka şeylere göğüs geriyorsunuz...O gün için bambaşka planlarınız, gideceğiniz yerler varken kendinizi bir hastanede beklerken buluyorsunuz.

Bilir miydi Sadık sabah evden çıkarken hastanede günün son bulacağını, annemle iki gün sonra uçacağımız ülkenin planlarını yaparken bugün MR sonucunu beklemeyi hayal eder miydik hiç? Yarın ne olacaz, nerede olacaz hangimizin garantisi var?

Ne mutlu bana ki sevdiklerimin yakınındayım, birşeyler yapabiliyorum onlar için, sadece fiziksel olsa da yanlarında olup ellerine dokunabiliyorum. Elimden geleni yapabiliyorum en azından. İnsan ne kadar ihtiyaç duyuyor paylaşıma bu günlerde. Şükrediyorum iyi ki ülkemdeyim, ne olursa olsun bir telefon kadar yakınım sevdiklerime. Biliyorum ki bu güçlerimiz birleşecek ve bahar harika geçecek, yaz gelecek herşey çok güzel olacak.

Hayat pamuk ipliği, iplik koptuğu anda gerisi boş.

Şimdi çok daha iyi anlıyorum ki, insan içinden geldiği gibi yaşamalı, kariyer, hırs, başarı hepsi boş. Sağlık gittiği anda ne oturduğunuz koltuğun, ne aldığınız madalyaların, ne terfilerin, ne evinizin eşyalarının bir anlamı var. Hepsi bu hayattaki mutluluğumuz için bir araç ama biz bazen araç yerine amaç yapıyoruz tüm bunları, o zaman da anlamı kalmıyor hiçbirinin.

Vehbi Koç ne güzel demiş hayatta sağlığınız kocaman 1 , sonra gelenler 0. mesela para 0, başarı 0, güzel ev 0, araba 0, kıyafetleriniz 0, mücevherler 0, kariyer 0.

100000000.....

Başındaki 1 giderse anlamı ne peki?

Kala kala kocaman 0000000

1 li günler bizim olsun

No comments: