Friday, April 02, 2010

HAMURDAN GÜNLER

Bazı günler olur hani herşeyin üst üste geldiği. Bir yandan "allah beterinden korusun" dersiniz diğer yandan "niye hep beni buluyor" diyen iç sesinizi susturamazsınız. İşte o günler vardı benim taraflarda bu ara. Halbuki doğum günümdü bu hafta başı. Ama ne doğum günü, dudak yarık, ağızda aft, boğazlar şiş, öksürük krizleri. Evde yatmak güzel de hasta olunca değil. Huzursuz, kırık, yorgun...Ne izlediğinizin, ne okuduğunuzun, ne yaptığınızın, ne konuştuğunuzun tadına varırsınız.

Böyle zamanlarda hep iyileşince yapacaklarımı düşünürüm ve daha çabuk toparlanmaya çalışırım. Bu defa hastalandığımda aklıma hep yemek geldi, hamur işi olan yemekler ama. Özellikle de patlıcanlı kiş düşündüm durdum hep, neden bilinmez. Bugün kendimi dört günün sonunda iyi hissettim ve koştum hemen mutfağa. Bu mevsim patlıcanlara güven olmadığından hazır közlenmiş patlıcan kullandım bir kavanoz. Kiş hamurunu yapmak son derece kolay: 2 su bardağı un, 1 su bardağı erimiş margarin, 1 kabartma tozu ve bir fincan sütü bir çimdik tuz ile iyice yoğurup yumuşak bir hamur yapıyorsunuz ve yarım saat kadar buzdolabında bekletiyorsunuz. O beklerken harcı için, 1 çorba kaşığı tereyağ eritip 1 çorba kaşığı un ile kavurup üzerine 1,5 çay bardağı süt ekleyip kaynayana kadar pişiriyorsunuz ve son olarak içine 1 küçük kavanoz patlıcan közünü döküp 5 dakika kadar daha pişiriyorsunuz ve soğumaya bırakıyorsunuz. Dolaptaki hamuru çıkarıp yuvarlak bir kaba altını yağlayarak ortası çukur kenarları yüksek kalacak şekilde yayıyorsunuz. Hamurun kabarmaması için çatalla birkaç yerinden deliyorsunuz. Sonra soğumuş harcı hamurun üzerine döküp, kaşar rendesi ekleyip hamur kızaran kadar pişiriyorsunuz. Bu kadar basit. Patlıcan yerine, ıspanak, pırasa da güzel oluyor. Bununla kalmadım tabi, hamur işi günüydü bugün dedim ya. Akşam değişik birşeyler yemek isteyen Duru için AÇAÇ yaptım. Aylin'de kahvaltıda yediğimiz açaç çok pratik ama biraz tehlikeli, durduramayabilirsiniz kendinizi. Sade yapın peynir ya da reçelle yiyin, içi peynirli yapın çayla yiyin harika bir tat. Un, yoğurt ve karbonat. Tüm malzeme bu. 3 çorba kaşığı koyduğum yoğurt ve 1 su bardağı una 1 tatlı kaşığı karbonat ekledim ve yumuşak bir hamur yaptım, hamur sert olursa yoğurtla açabilirsiniz kıvamını, merdane ile 2 cm kadar açıp kalıplarla kesip kızgın yağda kızartıyorsunuz. Siz isterseniz içine peynir koyabilirsiniz biz sade yapıp yanında kahvaltılıkla yedik. Hamurdan günlerin ardından sporu ihmal etmemek gerek tabi.....

2 comments:

Anonymous said...

olabildiğince blogunuzu günü günen takip ediyorum cok samimi yazıyorsunuz tebrik ederim.
kiş hamuru tarifinizde özellikle ilgimi çekti zira kiş reddemeyeceğim kadar sevdiğim bir lezzet . Hamuru kepe unu ve margarin yerine sıvıyağ ile yapmayı denediniz mi merak ettim.
Sevgiler
E.

Banu'nun Dünyası said...

denemedim en kısa zamanda deneyeceğim, teşekkürler