Friday, January 13, 2006

BARCELONA V (11 Ocak)


İşte artık dönüş vakti. Rambla, Gaudi, Girona, Dali, Picasso derken bir Barselona maceramız böylece bitti. Dolu dolu geçti, dünyayı bir adım daha tanımış olduk. İspanyollar gerçekten gerek fiziksel olarak gerekse yaşayış tarzlarıyla bizlere çok benziyorlardı.
Erkan ve ben 6 yıl aradan sonra tekrar balayı yaptık gibi geldi bu arada. Elele caddelerde yürürken, gürültüden, stresten, kaygılardan uzak, diz dize beş gün geçirdik. Şu anda havaalanında uçağımızın kalmasını bekliyoruz ve şimdi çok daha heyecanlıyım. Çünkü birkaç saat sonra bebeğime kavuşacağım.
Son olarak Barcelona'ya giderseniz benden size 10 küçük ipucu:

* Mutlaka gitmeden önce yanınıza bir küçük Barcelona el kitabı alın ve okuyun.

* Sadece denize girmek amaçlı gidecekseniz çocuk götürün, aksi takdirde gezi amaçlı gidecekseniz çocukla çok fazla yer gezemezsiniz gezerseniz de o çok yorulur. (Giderken yaşadığım kaygıların çok yersiz olduğunu oradayken anladım ve hiç pişman olmadım kızımı götürmediğime.)

* Girona şehrini mutlaka görün hatta görmeden dönmeyin.

* Barselona'da İtalyan restoranlarında pizza yiyin en az İtalyanlar kadar başarılılar.

* Mercat de la Boqueria ya uğrayın ve çeşit çeşit meyvelerden tadın.

* 5 gün kalacaksanız metro için 10 kullanımlık bilet alın.

* Mutlaka maça gidin. (Bu önerim daha çok beylere, ben de Erkan'dan duydum)

* Esas ara sokaklarda gezin, buraların mistik havasını koklayın.

* Dali müzesine mutlaka gidin.

* Passeig De Gracia daki şık mağazalar girin.

No comments: