Wednesday, August 24, 2005

İNTİKAM ZAMANI GELİYOR


Neden mi bu başlığı yazdım,işte cevabı..Yanda gördüğünüz fotoğraf 1974 Haziranında çekilmiş. Ayakta duran, benim teyzemin kızı Bahar, ağzında kocaman emzikle yatan ise bendeniz....Böyle manzaralar bizim ailede Bahar ve benim aramda çok kez görüntülenmiş olup, şu anda ilk aklıma gelen yine bir bahar ayında sevgili kuzenimin okuma bayramında kafasına takacağı çiçek tacı alıp, başıma takıp çektirdiğim fotoğraf ve yine aynı bu karede olduğu gibi Bahar'ın o kızgın ve sert bakışlı hali....Yooo yanlış anlamayın benim okuduğum filan yok eh zaten ondan iki yaş da küçüğüm. Ama maksat kıskançlık olsun.....Onu sinir edeceğim ya.....Birbirimizi çok severdik ama bir o kadar da kıskanırdık. Anneannemlerde hep beraber akşam yemeği için sofra hazırlanırdı, Bahar benim kaşık ve çatalımın aynısını alırdı tabağının yanına....Ama aynısıııııı başka bir çatal olamaz. Bu gördüğünüz fotoğrafta da kızcağız ördeğin üzerine oturup poz verecekmiş, sen kalk beni koy o ördeğin içine.... Vallahi suçum yok, büyüklerin suçu...
Bu bakışlar yıllar geçtikçe yerini hep sevgiye bıraktı... (Tamam Baharcığım Kadıköy İskelesinde koskoca kızlar saç başa giriştiğimiz kavga ve bizi ayırmaya çalışan zavallı bir adamı ise bir olup dövme girişimimiz hariç....).O hep olgun, dinleyen, sakin, mantıklı bir abla oldu bana. Zaman geldi mesai arkadaşı olduk, zaman geldi aile büyüklüğü yaptık, zaman geldi hastane odalarında refakatçi kaldık. Ama hep kardeş olduk. Onu uzun süre görmesem de, konuşamasak da hatta şimdi ayrı şehirlerde yaşasak da o benim hep yanı başımda. Hayatta bazı önemli olayları o önce yaşadı, bazılarını ben....Ama iyisinde kötüsünde hep beraberdik. Ben ondan önce evlendim ve ben ondan önce anne oldum. Şimdi o bir anne adayı...3,5 aylık hamile. Yani fotografta yerler değişecek, benim kızım ayakta, onun miniciği yatıyor olacak, tabiiii intikam vakti de gelmiş olacak. Onun biriciği benim kızımdan annesinin ördek öcünü de tac öcünü de alacak... Alsın varsın, hepsi tüm güzellikler annesiyle onun olsun... Ama çocuklarımız da bizim gibi can olsun. İyi ki Baharcığım var, iyi ki yaşamışız tüm güzellikleri onunla beraber.

No comments: