Tuesday, March 23, 2010

ALAŞARA VE AYLİN CANAY

İstanbul'a çok yakın bir o kadar da uzak bir köy...Adapazarına bağlı Kayalar Memduhiye köyü. Abhaza köyü de deniyor hatta ben daha çok bu adını duymuştum. Duymamın sebebi de burada çok meşhur bir restoran varmış ve özellikle kahvaltısıyla ünlüymüş. Gitmek görmek kısmet olmamıştı. Ta ki bundan birkaç ay evvel sevgili arkadaşım Kevser'in Adapazarı'nda açtığı "Kevser Aydoğdu ile Mutfak Deneyleri" nin bir kursuna katılana kadar. Orada sevgili Aylin ile tanıştım. Aylin'in Dünyasının güzel sahibi ve işte o meşhur Abhaza Köyündeki restoranın sahibi, sahibesi, sahibinin eşi...Sıfat ne olursa olsun fark etmez ama güzel Aylin yeter bence. Ben bu köyden bahsederken "bizin köy, bizim restoran orası" dedi. İşte dünya küçük tabiri tam da bunun için kullanılmış olsa gerek. O güzel günden sonra, iletişimimiz devam etti, fiziksel olarak uzak olsak da kalpler hep birdi. İşte bugün mesafeleri hiçe saydık ve Aylin'e misafir olduk. Hem de kahvaltıya. Tabi ki muhteşemdi, ben şanslıydım ki Aylin'in güzel evine konuk oldum. Ama öyle bir insan ki Aylin, siz de geçerken uğrayın hemen buyur eder sizi. İnanılmaz bir köy, temiz, bakımlı, modern. Bu inanılmaz köyde inanılmaz bir ev, şirin, sıcak, yaşayan ve mutlu bir ev. İncik boncuğu, antikaları, Aylin'in el sanatları ile birleşince saray yavrusu mu müze minyatürü mü desem karar vermedim. Bahçelerindeki salıncak ise beni hakikaten çok etkiledi. Aylin kadar eşi Selçuk Bey de güleryüzlü ve misafirperver. Harika bir kahvaltı, Nihan'ın eşsiz esprileri ve gündem yaratan sözleri, Kevser'in sohbeti derken bir de köy gezintisi. İşte sonunda o meşhur restoranları ALAŞARA'ya da uğradık. Hafta içi olmasına rağmen bahçe bayağı kalabalıktı. Çok güzel, zevkle dekore edilmiş bahçe kadar içerisi de çok şirin. Eski tip bir soba, çevresinde şirin masalar, güzel bir müzik...Alaşar'ın yemekleri ve özellikle kahvaltısı çok ünlü. Girer girmez kendinizi evinizde hissedebilirsiniz. Son derece içten ve samimi. Biz Aylin'in evinde o kadar rahattık ki, burasının da farklı olacağını düşünmüyorum. Benim gibi sürekli aynı tip kahvaltılardan ya da aynı mekanlardan bıkanlardansanız ALAŞARA'yı kesinlikle tavsiye ederim. Adapazarında, Kayalar Memduhiye Köyü, tel: 0264.35958.19

No comments: