Saturday, December 09, 2006

SICAK ŞARAP ZAMANI

Her ne kadar güneş bizden hala gülen yüzünü esirgemese de, ben hala çorap giymeden işe gitsem de ve hala manto değil de hırka ile sokağa çıksam da kış mevsimindeyiz fakındayım. Ama bugün bile öyle güzel bir hava var ki bahardan kalma. Oysa Aralığın ortalarına yaklaşıyoruz. Genelde karanlık bir hava, yağmur sesi bazen de kar manzaraları ile yaşarız İstanbul'da bu zamanlardave ben aralığın ilk haftasında başlarım "ne zaman sıcak şarap hazırlasam" demeye. Bir yılbaşı Almanya'da buz gibi bir havada yılbaşı için kurulan eğlence alanında içmiştim sıcak şarabı ilk kez ve soğuğun da etkisiyle çok güzel gelmişti bana. Sonra duydum ki evde de hazırlaması çok kolaymış. Artık kasım sonunda ya da aralık başında hazırlıyorum şarabı. Buzdolabında cam şişede çok uzun zaman bekleyebiliyor bozulmadan. İçmeden öncee sadece ısıtıyorum ve çay ya da kahve kupalarında ikram ediyorum. Soğuk kış akşamları, yılbaşı gecesi için harika bir içecek.
Dediğim gibi hazırlaması da çok basit;
1 su bardağı su, 3 kaşık tozşeker, 2 adet çubuk tarçın, 3 karanfil, 1/2 limon dilimi, 1 elmanın kabuğu, 1/2 portakalın kabuğunu kaynatıyorsunuz. Kaynayınca 1 şişe kırmızı şarabı ilave edip kaynamaya başlar başlamaz ocaktan alıyorsunuz. Bir gece bu karışımı bekletiyorsunuz ve ertesi gün tülbentten geçirip ağzı kapaklı cam kavanoza koyup buzdolabında muhafaza ediyorsunuz.
İstediğiniz zaman içeceğiniz miktarı bir cezveye koyup ısıtabilirsiniz, unutmayın kırmızı şarap aynı zamanda kan yapar tabi 1 kadehi sadece.

3 comments:

Mavi said...

Bayıırım sıcak saraba. Bende de bir tarif vardı buna cok benzeyen. Ama ben genelde misafir gelince yapıyordum sıcak sarabı. Senin sayende hazır olacak sarabım:)

Anonymous said...

Karabiber tanesi ve zencefil de iyi gider bu tarife sevgili kuzenim. Ayni icerigi ihlara brendi veya Tekel Konyak'a ilave ederek (ısıtmadan, sadece bekleterek) aromalı içkiler de yapmak mümkün... Ben de yapayim bari, agaci kurarken iceriz bi yandan... Sevgiler, Bahar

limoncicegi said...

Sıcak şarap sıcak... Daha iki gün önce mülkiyelilerdeiçtim. Ankarada başkanerede içilir bilmiyorum da ! Ama bu haftasonu denememden sonra, umarım artık en iyi evde içilir :)) Bir arkadaşımdan duymuştum, vişne suyuda konurmuş ? Senin fikrin bu konuda nedir ?