Friday, December 08, 2006

PATATESLİ MEZGİT FIRIN VE TÜREV


Cuma... Keyifli bir akşam. Bir DVD alınmalı güzel bir yemekle izlenmeli.Ne yesek? Akşama kadar düşündüm durdum ve son okuduğum tarif "patatesli mezgit" kazandı. Çok çabuk yaptım ve Türev'i izlerken bir omlet kıvamında midemize indi.

İşte malzeme:
*1/2 kg. mezgit fileto
*4 patates
*3 yumurta
*1,5 çorba kaşığı un
*1 çorba kaşığı galeta unu
tuz

Önce mezgiti kızgın yağda kızarttım ve kağıt havlu üzerine aldım. Yağını çeksin diye. Küp küp doğradığım patatesleri de fritözde kızarttım ve aynı kağıt havlu işlemini uyguladım. Ayrı bir kapta 3 yumurta ve unu çırptım, kızarttığım patatesleri bu karışıma ekleyip iyice karıştırdım. Biraz tuz serptim.(Ben rondodan geçirdiğim maydanozları da ekledim ama tarifde maydanoz yoktu) Hafif yağlanmış cam tepsiye galeta unu serptim ve kızarttığım mezgiti tavuk gibi didikleyip tepsiye koydum. Üzerine patatesleri yaydım ve 150 derecede fırında 20 dakika pişirdim. Rendelediğim kaşar peynirini de fırından çıkmasına 5 dakika kala serptim ve 25 dakika sonra yemek hazırdı. Tarifte yanında humus vardı garnitür olarak ama benim onu yapmaya vaktim olmadığından roka salatası ile idare ettik.

No comments: