Sunday, November 12, 2006

PAZARIN NEŞESİ DÜĞME KURABİYESİ


Günlerden pazar, çok keyifli değiliz.. Duru biraz hasta, grip mi, diş mi, psikolojik mi bilmiyoruz..Neşemiz pek yerinde sayılmaz, birşeyler yapmalı güne biraz renk katmalı. Alışveriş ııı. Çizgi film ııı. Oyuncakçı ehhh işte.. Park ııı. Buldummmmmmmm. Kurabiye hamuru. Haydi gel kurabiye yapalım. Eh işte bu biraz yüzünü güldürdü minik kızımın. Duru için en keyifli kurabiye sanırım düğme kurabiye yapmak olacak. Parmağını hamurun ortasına batırmaktan zevk alacak. Önce ben un, pudra şekeri, kabartma tozu ve sıvı vanilyayı (Kuzenim Bahar sayesinde tam bir Dr. Oetker'in taraftarı oldum. Likit vanilyayı da o bana getirmişti) koyup karıştırdım. Duru da da en sevdiği işi yaptı yani yumurtaları kırdı. Sonra ben yağı, suyu koydum ve bir hamur yoğurdum. Kulak memesi yumuşaklığında. Tabi o bu kısmı mızmızlanarak geçirdi, bir an önce hamurla oynamak istiyor ya. Yuğutduğum hamurdan büyük parçalar kopardım ve masanın üzerinde önce silindir biçiminde yuvarladım. Daha sonra antep fıstığı tozuna buladığım bu silindirleri 2cm. eninde kestim. Böylece kenarları fıstığa bulanmış yuvarlak kurabiyelerim oluştu. Tabi ben bunları yaparken Duru'yu hamurla siz tahmin edin. Tepsiye dizdiğim bu kurabiyelerin ortasına parmağını batırıp çukurlaştırmak görevi tabi Duru'nundu. Bu yuvaların içine birer çay kaşığı marmelat koydum. Annemin Safranbolu'dan getirdiği kuşburnu marmelatı imdadıma yetişti bu kurabiye için. Önceden ısıttığım fırında hafif pembeleşene kadar pişirdim. İşte düğme kurabiyelerimiz hazırdı ama benim düğme burunlu kızım hala mutsuzdu.
Belki başkalarını mutlu eder, işte malzemeler:
* 1 su bardağı pudra şekeri
*250 gr. yumuşak margarin
*2 yumurta
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*1 kahve fincanı su
*Aldığı kadar un
*Antep fıstığı tozu

No comments: