Sunday, November 23, 2008

SICAK ŞARAP ZAMANI

Şimdi çok sosyetik bir başlık gibi oldu ama ilk kez 5 yıl önce Almanya'da yılbaşı zamanı içmiştim de pek hoşuma gitmişti. He pardon bir de taaa 12 yıl önce Moda'da bir İtalyan restoranı vardı orada yapıyorlardı. Kar zamanı pek bir ısıtıyor içini insanın hele bir de şömine başında...Her yıl Kasım sonunda hazırlamaya başlıyorum şıcak şarabı ve şişelere doldurup stok yapıyorum. Kışın özellikle de Sapanca'da çok iyi gidiyor. Bir yıl annemlerle Kartepe'ye çıktığımızda termosa koyup götürmüştük de açık havada karlara yayılıp içmiştik hiç unutmam o günü.

Bu yıl da hazırladığım şarabı ilk olarak bu hafta sonu içtik arkadaşlarımızla Sapanca'da. Çoluk çocuk cümbür cemaat oradaydık. Cumartesi sabahı gittiğimizde kesik olan elektrik pazar akşamı biz ayrılırken hala yoktu. Buzluktaki herşey eriyince onları da tüketme bahanesiyle sürekli bir yemek telaşı içindeydik, çocuklar içeride biz balkonda mangal keyfi eşliğinde buz gibi ama tertemiz havada keyifle bitirdik bir haftasonunu da.

Sıcak şarap demişken işte size malzeme ve tarifi;

* 2 şişe kırmızı şarap (kaliteli olmaması tercih sebebi)

*Bir şişe küçük votkanın yarısı

*250 gr. toz şeker

* Kakule (4 adet)

*Tane zencefil (2 adet)

*Badem
* 2 elma (4 parçaya bölümüş)

*Mandalina kabuğu
* 2-3 tane çubuk tarçın

* 250 ml. su
Tüm malzemeyi tencereye koyup kaynamaya başlayana kadar ocakta tutuyorum. Burası önemli çünkü şarabı kaynatmamanız gerekiyor. Kaynamaya başladığı anda ocaktan alıp bir gece bekletiyorum ve ertesi gün tülbetten geçirip süzüyorum. İsterseniz karafil batırılmış portakalı da tecerede bekletebilirsiniz, koku vermesi açısından. Şişelere koyup, içeceğimiz kadarını alıp ısıtıyorum. Tüm olay bundan ibaret. Kış için değişik bir tat, değişik bir ikram arayanlara tavsiye edilir.

No comments: