Sunday, September 23, 2007

RAMAZANIN KEYFİ




Kendimi bildim bileli aile içinde iftar sofraları kurulur her ramazan. Niyetli olan olmayan herkes toplanırdı bu sofranın başında. Anneannem çatalının ucunda zeytinle beklerdi ezan sesini. Kalabalık bir aileydik eskiden; teyzeler, enişteler, kuzenler, anneanne, dede....Ramazan boyu her hafta sonu biri davet ederdi iftara. Nasıl geçerdi anlamazdık ramazan. Ben çocukken günler uzundu ramazanda. Yazın akşam saatlerinde sekizlerde açardık orucumuzu. O zaman annem çok istemezdi oruç tutmamı çok zayıf olduğumdan. Ben davulcunun sesini duymak için hep yarım yamalak uyurdum. Artık o kadar kalabalık değiliz, herkes bir tarafa dağıldı. Anneannem artık ramazanın farkında bile değil yaşlılıktan. Şimdi bu geleneği yaşatmaya çalışıyorum kendimce. Arkadaşlarımı, ailemi iftara ben topluyorum. Benim babam ailenin büyüğü olarak başı çekiyor. Evimize ramazanın bereketi, iftarın bolluğu yayılsın istiyorum. Sıcak pidenin yanında tavşan kanı çay içilsin istiyorum. Bu akşam hep beraber iftardaydık sözün kısası. Sabahtan beri özenerek hazırlandım bugün ve tüm aile keyif içinde bitirdik bu akşamı. İşte iftar menümüz:






* Kuşkonmaz çorbası



* Tavuklu volovan



* Barbunya pilaki



* Şakşuka



* Bal kabaklı sakız muhallebi

1 comment:

Anonymous said...

banucugum bu kuskonmaz corbasinin tarifini rica edebilir miyim?
hande