Saturday, January 06, 2007

Bu kek nasıl bir kek?






Birazdan yazacağım tarifi yıllardır yaparım ve daha şaşırmayan aynı zamanda da sevmeyen çok fazla olmadı. Şaşırma sebebi genelde kabakla yapılması. Hayır tatlı kabağı değil, yemeklik yani dolma yaptığımız kabakla yapılıyor olması. Sebze sevmeyenlere de, keki midelerine indirdikten sonra onlara gerçeği açıklamak çok da eğlenceli oluyor. Bugün "yeşil kabaklı kek" tarifini yazacağım yarın ise Eltoş la buluşmam var, süprize hazır olun..

Yeşil Kabaklı Kek

* 2 adet küçük boy yeşil kabak
* 3 yumurta
*1,5 su bardağı tozşeker
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 2,5 su bardağı un
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket beyaz çikolata

Önce yumurta ve şekeri çırpıyorum. Sıvıyağ, un, kabartma tozu, tarçını ekleyip hepsini karıştırıyorum. Kabakları yıkayıp kabuklarını soymadan rendeliyorum ve bu karışımı da hamur karışımına ekliyorum. Yağlanıp unlanmış kek kalıbına döküyorum ve önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyorum. Keki soğumaya bırakıyorum. Soğuyunca bir kaba aktarıyorum. Beyaz çikolatayı benmari usulü (Su dolu bir tencerenin içine daha küçük bir kap koyup, çikolatayı küçük parçalara ayırıp küçük kabın içine koyuyorum, Ateşi yakıp büyük tenceredeki suyu kaynatıyorum böylece çikolatalar eriyor.) eritip kekin üzerini kaplıyorum. Ama bu kez Dr. Oetker'in hazır "Beyaz Çikolata Sosu" nu kullandım, çok pratik hazırlaması. Genelde antep fıstığı rendesi ile süslerim keki ama evde olmadığından bu kez Hollanda'dan alıp bir türlü kullanmaya kıyamadığım renkli kalpli şekerlerle süsledim.
Kabak tadını hiç almıyorsunuz ve ağzınızda dağılıveriyor, çikolata tadı da bir başka...

No comments: