Wednesday, October 18, 2006

ZEYTİNLİ AÇMA

Tam sonbaharın ortasındayız. Yavaş yavaş kışa doğru yaklaştığımızı yanan kaloriferden, sokaklarda atkılara bürünmüş insanlardan ve erken kararan havadan anlıyorum. Deniz, güneş, kum artık geride kaldı ve bir sonraki yazın hayallerinde. Kış demek benim için evde daha çok vakit geçirmek, haftasonu evde değişik uğraşlar bulup zamanı değerlendirmek oluyor daha çok. Tabi bir de arkadaşlarla daha çok görüşmek. Geçtiğimiz hafta sonu da havanın azizliğine uğrayıp, Duru da biraz nanemolla olduğu için evde oturduk. Tabi ben yine mutfağa girip tehlikeli bir o kadar da keyifli tarifler yaparak günü geçirdim. Uzun zamandır denemeyi düşündüğüm zeytinli açmayla işe başladım. Kızım biraz zeytin delisi olduğu için değişik zeytinli tariflere her zaman ilgi duyuyorum. Kahvaltıda, öğlen, akşam her öğün bir tabak dolusu zeytin yer önüne koysam. Zeytin ezmesi ise hak getire...İşte bu tarif tam bize göre dedim ve işe koyuldum. 2 su bardağı ılık sütün içinde bir paket yaş mayayı erittim. İçine yarım çay bardağı toz şeker ve bir tatlı kaşığı tuzu ekledim. 1 su bardağı sıvıyağ ve aldığı kadar unu koyup ele yapışmayacak kadar bir hamur elde edip, mayalanmaya bıraktım. Hamur iki katına çıkınca (45 dak. kadar sonra) bezelere ayırdım. Biraz fazla oldu bizim için bu yüzden bir daha ki sefere ben yarım ölçü yapacağım. Bu ölçülerle 18 beze çıktı. Bezelerin her birini biraz un serpip merdaneyle açtım ve fındık büyüklüğünde margarinle yağlayıp üzerine zeytin ezmesi sürdüm. Rulo yapıp, etrafında doladım; pastanelerde satılan açmalara benzedi. Bu kadar bezeye zeytin ezmesi yetmedi tabi, kalan hamuru da çikolatalı açma olarak sardım. Nasıl mı, zeytin ezmesi yerine nutella sürerek. Böylece çikolata delisi olan Duru'ya ikinci bir süpriz oldu. Üzerlerine yumurta sarısı ve çörek otu serpip daha önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kızara kadar pişirdim. Açmalarımız hazırdı. Zeytinli ve çikolatalı böreklerimiz yani Duru'nun deyişiyle.

1 comment:

Doruk said...

Yengesi gibi zeytin severmiş benim güzel kızım:) Ben de istiyorum o açmalardan Banuşka, hem de en kısa zamanda.