Wednesday, October 04, 2006

SÜS VE DE PÜS


Çok gezen mi bilir çok gören mi derler, bence her ikisini de kullanmak lazım. Görmeden de gezemem, gezmeden de göremem. Evimin eşyalarını, kıyafetlerimi, takılarımı hatta yiyeceklerimi bile çok gezip çok görerek almayı hep tercih ederim.
Bu ara kızımın yatağını büyüterek genç kız yatağı haline getirdik tabi bizim ki genç kız olduğunu sandığı için. Tabi artık yataktan inip koşa koşa yanımıza gelme ya da yatağında tek yatmak istememe halleri de başladığı için günlerce odasını ve yatağını nasıl cazip hale getirebilirim diye de düşünüyordum. İşyerime çok yakın ve çok ünlü bir çocuk mobilya mağazasında gördüğüm süslü püslü cibinlik benzeri tül dekor çok hoşuma gitti ama fiyatını öğrenince mağazadan koşar adım çıktım söylene söylene. İsimleri satıyor kesinlikle, yani iki parça tül ve birkaç kurdela için bu fiyat mı dediğimde, efendim sopaları bilmem kaç paraya bilmem hangi marangoza yaptırıyorlarmış da kem küm....Oradan çıkıp birkaç perdeciye bu tahta çubukları sordum ama malesef hiçbirinde yoktu. Galiba haklılar dedim ve boynum bükük eve döndüm ama kafama da taktım bu dekoru.
Hafta sonu çıktığım alışverişte büyük yapı marketlerden birine girdim ve araya sora hırdavat bölümünde istediğim boylarda demir sopalar buldum, uçlarına elbet takacak birşey bulurum dedim. Gerçi satış görevlisine bu çubukları ne için kullanacağımı söylediğimde pek tuhaf baktı yüzüme ama olsun. Eve geldim ve Duru'nun çekmece kulplarının yedeklerini sakladığım yerlerden çıkarttım işte bugünler için saklamıştım onları... Silikonla bu kulpları sopaların ucuna yapıştırdım. Matkapla duvarı delme ve bunları monte etme işini de Erkan'a verdim ve o da layıkıyla yaptı sağolsun.
Sıra aldığım mor tülün kenarına geçireceğim kurdelayı dikmeye geldi. Elde dikilecek gibi değil, bunu kızımın bakıcısına verdim makinesi olduğu için iki dakikada dikiverdi. Diktiğim tülü duvara gördüğünüz şekilde monte ettiğim sopalardan geçirmek kaldı. Ama sopalar demir olduğu için kötü görünüyordu, onları da mor kurdelayla kapladım. Ve tülü geçirdim, boruların altından iğneyle diktim. İşte kabası olmuştu. Sıra en zevkli kısmına geldi. Evde ne kadar yeşil, lila, mor taşlar, pullar, süsler varsa Duru ile seçtik. Mor ve yeşil kurdelalardan fiyonklar yaptık ve ana kız beraber tülün üzerine yapıştırdık. İşte eserimiz bitiiiii. Mağazada 260 milyona satılan bu dekoru sadece 30 milyona yaptık. Duru mu ne yaptı:
"Babacığım bak yatak çok güzel oldu artık sen burada yat" dedi tabi ki.

1 comment:

Anonymous said...

ellerinize sağlık harika olmuş. bu kadar çok şeye nasıl yetişebiliyorsunuz hala anlayabilmiş değilim. tekrar tebrik ederim. minik Duru da umarım bu durumdan hoşnuttur.

sevgiler,
g.dursun