Monday, May 29, 2006

BAK YEŞİL YEŞİL

Hafta sonu uzun zamandır bu kadar güzel geçmemişti. Cumadan tatilim başladı akşam üstü itibariyle. Kanada'da yaşayan teyzem, eniştem, Duru ve ben akşam üstü Sapancaya g.tmek üzere yola koyulduk. Direksiyonda ben, kopilot eniştem, arkada Duru ve teyzem. Duru'ya rağmen güzel bir yolculuktu. Sapancaya gittiğimizde babam bizden önce varmış bizi bekliyordu köpeğimiz ceycey ile. Her yer yemyeşil, mis gibi hava. Cumartesi sabahı bize katılan annem ve küçük teyzem ile daha da bir kalabalıklaştık. Öğleden sonra ERkan'ın gelmesiyle Duru ve benim de iyice keyfimiz yerine geldi. Mangallar, çaylar, börekler derken akşam üstü babamın da önerisiyle bir çevre turu yapalım dedik. Geçen sene açılan ve evimize sadece 25 km. uzaklıkta olan Kartepe kayak merkezine gitmek üzere yola dizildik. Yol bir harikaydı, tepelere çıktıkça aşağıda kalan Sapanca Gölünün manzarası mükemmeldi. HeleMaşukiyeden geçip o güzelim ormanlar göründükçe insan yeşilin her tonuna doyuyor. Otele geldiğimizde ring seferler yapan ve tüm dağı size gezdiren teleferiklerin çalışmaya başladığını gördük. Teyzem eniştem ilk, Duru ve Erkan ikinci, küçük teyzem ve ben de üçüncü koltuklara oturarak ara arkaya başladık turumuza. Yaklaşık yarım saat süren bu turu herkese hafta sonu gezilerinin içine dahil etmelerini tavsiye ederim. Dev Grren Park oteli, İzmit Körfezi ve güzelim tepeleri ve yeşili değişik açılardan görüyorsunuz. Babam korktu mu yoksa üşengeçlik mi yaptı bilinmez ama bizimle binmediği için çok şey kaçırdı. Tabi Erkanın özellikle uçurumlardan geçerken Duru'yu zapt etmesini de keyifli anlar olarak saymazsak ender yaşanan anlardı bu anlar. Dönerken yaklaşık Kartepeden inmeye başladığımızın 10 km. sinde babam solda toprak kuytu bir yola girdi. Biz de onu arkadan takip ettiğimizden biz de girdik. Herhalde kestirmeden köye inecek derken "Ayrı Gezegen" isimli bir mekana geldik. Burası kuytu, insan eli değmemiş tam bir doğa harikası. Arkanızda kocaman dev vadi, önünüzde sapanca gölünün bir kısmı. Ve in cin yok... Doğa ve siz. Babam burayı nasıl keşfetti bilmiyorum ama orada dermeçatma bir harap evde kalan ve burayı sahiplenmeye çalışan adam ile çoktan ahpab olmuştu bile. Ayrı gezegen adını da buraya o adam vermiş zaten. Tarif etmeyi çok isterdim burayı ama gerçekten çok kuytuda öyle kolay kolay bulunamaz. Yaramaz kızımla tepeden aşağılara bakmak da teleferikle gitmek kadar heyecanlı idi ama artık bu hafta sonu macera demekti. Hafta sonu ne yapalım derseniz Maşukiye-Kartepe-Kırkpınar turu tavsiye ederim.