Wednesday, September 28, 2005

SEVGİ KURABİYELERİ

Bugün çok sevdiğim bir kardeşimin, çalışma arkadaşımın doğumgünüydü. Dünden beri ona ne yapsam nasıl değişik bir hediye versem diye düşündüm durdum ve Eltoşun Durunun doğumgününde yaptığı renkli kurabiyeler geldi aklıma... Malzeme de vardı ve değişik bir hediye olabilirdi..Duruyla önce kocaman bir yerbezi serdik, üstüne malzemeleri koyduk ve ben ona elimle gösterip hadi bana bunu ver hadi bana şunu ver dedim ve o da verdi.... Başladım hamuru yoğurmaya, kırmızı gıda şekeri koyduğumdan kıpkırmızı bir hamur oldu. Bir parça duruya verdim, hem oynadı hem yaladı ama çok eğlendi... Galiba stress attı birazcık da....Hamuru buzdolabına koydum ama biraz fazla bekletmişim dinlenmesi için. O arada yemek yedik, duru uyudu, Erkanla sohbet derken biraz geç kaldım hamura şekil verip pişirmeye. O yüzden galiba biraz sert oldu kurabiyelerim. Tabi kurabiyelerin ucuna pişirmeden önce şiş takmayı unutmadım çünkü sevgi kurabiyelerini demet yapıp verecektim arkadaşıma. Evet sevgili Burcu nun bu güzel tarifine ben SEVGİ KURABİYELERİ adını taktım. Çünkü onları sevgimle, neşemle, pozitif enerjimle ve kızımla yoğurdum , dostluk ateşiyle pişirdim ve buket yapıp yine sevdiğim birine armağan ettim. Üstelik kurabiyenin kaynağı da bir başka canımdan... İşte şimdi taaa bu siteye yazı yazmaya başladığım gün bahsettiğim, benim aklıma bu fikri sokan ve bana destek olan hala da destek vermeye davam eden biricik Eltoşum Burcu dan bahsetmenin tam zamanı. Onunla bundan 6 sene önce o ilk çocuğu Doruk u doğurduğu zaman hastanede tanışmıştık. Biz o zaman Erkanla daha sadece iki arkadaştık. Burcu o zamandan beni aklına kestirmiş ve inşallah Erkanla evlenirler demiş ve hep olduğu gibi sezgileri doğru çıkmış. Burcu benden yaşça küçük olmasına rağmen her zaman olgun, bilgili, yardımsever ve mükemmel bir insanın tanımında var olabilecek her özelliği taşır. Ama yanlış anlaşılmasın bir o kadar da çılgın, çocuk, neşeli ve enerjiktir. Onu kardeşim, arkadaşım, eltim, dostum, akıl hocam ve daha pek çok özelliğiyle çok seviyorum. Biliyorum ki o sadece iyi günde değil, kötü günde de yanımda... Benden yaşca küçük dedim ama herşeyde benden önde... Evlilik, 1.çocuk, 2. çocuk, site, yemek, kitap ve daha çok şey.... İşte böyle sürekli birşeyler öğrendiğiniz, konuşurken zevk aldığınız ve görmek için can attığınız bir Eltoş o.
Allah herkese böyle bir elti nasip etsin.
Bu arada kurabiye malzemelerini de vermeyi ihmal etmeyim:
* 250 gr. pudra şekeri.
* 1 paket margarin ya da tereyağı (oda sıcaklığında)
* 1 paket vanilya
* Yaklaşık 500 gr. un
* Gıda boyası
Tüm malzemelerden hamur yapıp biraz buzdolabında bekletiyorsunuz. Merdaneyle ince açıp kalıplarla şekillendiriyorsunuz ve uçlarına çöpşiş yapmak için kullanılan çubuklardan takıp önceden ısıtılmış fırında hafif renk değiştirinceye kadar pişiriyorsunuz.
Afiyet olsun.

1 comment:

Doruk said...

Yaa, Banu! Ağlattın beni. Niye böyle yapıyorsun ki. Şanslı olan benim ki hayatımdasın. Seni çok seviyorum.