Saturday, April 21, 2012

Maggi ile 23 Nisan Etkinliği

'23 Nisan neşe doluyor insan' diye uyandırırdı babam bizi her 23 nisanda, biz küçükken.Şimdi ben de kızıma hep bu şekilde sesleniyorum aynı tarihte. Biz o zamanlar, okuldaki törenlere katılırdık. Hele ben, bando takımında olduğumdan hep bir heyecanla geçerdi 23 nisanlarım. Bir de televizyonda izlediğimiz Halit Kıvanç'ın sunduğu, dünyanın dört bir yanından gelen çocukların gösterileri sürerdi tüm gün. Merakla beklerdik. Ben Hollandalı kızları çok severdim nedense. Şimdi artık yok o gösteriler. Gelmiyor mu çocuklar bilmiyorum. Biraz daha sessiz, sakin geçiyor okullarda törenler. Daha çok sosyal aktiviteler şeklinde geçiyor 23 nisanlar. Uçurtma şenlikleri, tiyatrolar, park bahçelerdeki aktiviteler ile eğleniyor çocuklar.
Biz de kızımla bu hafta Maggi'nin sponsorluğunda Eyüp Kemal Sevinç Yemek Atölyesinde gerçekleşen Blogger Anneler ve Çocuklar Yemek Etkinliği'ne davetliydik. Daha önce aynı mekanda kızıma Çikolata Atölyesi kapsamında bir doğum günü düzenlemiştim ve çok güzel anılarımız vardı. Tekrar burada yapılacak bir aktiviteyi hele de yapılacaklar çocuk menüsü olunca hiç kaçırmak istemedik. Anne köftesi ile hamburger, fare kumpir, ayıcıklı kurabiye ve mevsim salatasından oluşan menünün hepsini çocuklar hazırladı.
Çocuk demek; neşe demek, doğallık demek,hareket demek, ilginın uzun süre odaklanamaması demek, merak demek...Hal böyle olunca şefimiz Özden Yılmaz biraz yoruldu tabi. Ama çocukların anneleriyle empati kurmaları - köfteyi yoğururken soğandan yanan gözler, bir sofranın ne kadar meşakkatle hazırlandığı - kaç saat çalıştık ve kaç dakikada yedik, mutfak gereçlerini dikkatli kullanmanın önemi - gözle kaş arasında bıçaktan sıyrılan parmak- gibi konuları bizzat yaşayarak öğrendiler.
Bu güzel günü organize eden herkese çok teşekkür ediyoruz.

No comments: