Friday, May 09, 2008

VİYANA USULÜ DANA ŞİNİTZEL

Herkes bilir şinitzeli. Tavuk şinitzel, dana şinitzel, hindi şinitzel...Kolay yemektir hele de çalışan bayan için cankurtarandır. Ama şinitzelin lezzeti de etindedir hani. Hele ki dana şinitzel yapacaksanız, eti iyi seçmek lazım. Evet evet bu akşam bizim menüde ne vardı anladınız. Açıkçası şinitzeli ya dışarıda yemeği tercih ederim ya da hazır tavuk şinitzel yapardım. Ama bu kez harika bir et aldım ve iyice incelttirdim ve bundan ne yapılır tabi ki harika bir şinitzel dedim. İnternetten baktığım tariflerin bana en uyanı, önce çırpılmış yumurtaya, sonra una ve en son da galeta ununa bulanarak kızgın yağda kızartılandı. Bu arada un dağılmasın diye çırpılmış yumurtaya biraz da su kattım.

Şinitzelin servis yaparken unutulmayanı bence üzerine eklenen terayağı. O tereyağ sıcacık etin üstünde eriyip üstüne limonu sıktınız mı, işte o tat.....nefis.....

1 comment:

Unknown said...

evet yemek konusunda seçici olduğunuza inanıyor ve bende bir şnitsel seven biri olarak bir bir tarif verebilirim naçizane burda etin bir önemi yok kullanacağımız malzeme yarım tavuk göğsünü şnitsel kıvamında inceltiyoruz(aklıma gelmedi eti ezdikleri şeyin ismi)daha sonra tavuk göğsünü soyasosuna batırıyoruz batırdıktan sonra
burada galeta unu yerine yulaf ezmesi kullanacağız yulaf ezmesine buladıktan sonra kızgın yağda tahmini 3-5 dakika arası(yulafezmesinin yağda kararmamasına dikkat)
ve işte hazır. ayrıca aynı yöntemi tavuk göğsünü kuşbaşı şeklinde değilde ince olacak şekilde yani eni en fazla 1 cm uzunluğu 4-5 cm uzunluğunda (sanırım julyen diyolar)kesip aynı işlemi yapıp salatanın üzerinede kullanabilirsiniz