Monday, March 12, 2007

TATLI BİR PAZARTESİ

Tatlı bir pazartesi akşamı tatlı kızımla tatlı tatlı sohbet ederken tatlı yapmak istedi minik tatlım. Düşündüm taşındım ertesi gün de okuldan sonra bakıcı ablasıyla anneannesine oturmaya gidecekleri için elleri boş gitmesin diye tiramisu yapmaya karar verdim. Hem tiramisunun kekini ıslatmak için hazırlayacağımız karışımı kolaylıkla da o yapabilir diye malzemeleri ona verdim. Ben kakaolu kekini hazır aldığım tiramisunun kremasını hazırlarken o da 1 neskafe fincanının içine doldurduğum kaynar suyla 2 çorba kaşığı neskafe, bir çorba kaşığı toz şeker ve Dr. Oetker Finesse Ameretto-Bittermandel-Aroma (Acıbadem aroması) yı karıştırdı büyük bir zevkle. Kekin her iki katını da bu soğumuş karışımla ıslattık. Ben ayrı bir tencerede 3 yumurtanın sarısını, 1/2 litre sütü, 2 yemek kaşığı unu ve 2 çay bardağı şekeri koyup iyice karıştırarak orta ateşte pişirdim. Ateşten alıp buharı gidince 1 paket Labne peyniri ekleedim ve iyice karıştırdım. Bu karışımın yarısını kekin ortasına diğer yarısını da üzerine döktüm. Soğuyunca türk kahvesini elimde bulunan kalpli şablon yardımıyla tiramisunun üzerinde gezdirdim. Bu kısmını itiraf edeyim Duru'dan gizli yaptım yoksa sonuç bu kadar düzgün olmayabilirdi. Tiramisunun son halini görünce biraz şaşırdı ama bozuntuya vermedi ve "biz pasta yaptık" diye bağıra bağıra gezindi.

1 comment:

Unknown said...

kızım her gün açar bakar oldum bu tramisiya rejim yapamıyorum senin yüzünden.....