Wednesday, November 02, 2005

ARİFE

Gün yağmurlu başladı, karanlık ve soğuk. Ama sıcacık devam etmeliydi çünkü arife günü bugün... Yarın bayram ve bu bayram sevdiklerimizle beraber olacağız...Duru yeni cicilerini giyecek ve el öpecek..Anneanneme geçen hafta sonu araba çarptı ve o yatıyor ama eminim hepimizi yanında görünce o da mutlu olacak ve bir an önce ayağa kalkmak isteyecek. İyi olacak biliyoruum.
Bugün saat 17:00 itibariyle Erkan da ben de evdeydik tabi bu durumda Duru' nın mutluluğuna diyecek yoktu.. Dünden akşamüstü çayı için hazırlıklarımı yapmıştım.. Eltoş Burcu nun tarifi olan paskalyayı denedim ve başarılı oldum. Bu sabah işyerindekiler bile hazır aldım zannetti. Meşhur "Garip Kek" imi de bu sefer kakaolu yaptım. Gerçekten de son derece basit ve ucuza mal olan bu keki çok seviyorum.. Önce yumurta ve şekeri çırpıyorum, daha sonra yoğurdu ekleyip çırpmaya devam ediyorum. Yağ ve unu katıyorum ama unun içine kabartma tozunu da ekliyorum ki iyi karışsın. Bu sefer kek karışımının 1/4 ünü ayırıp onun içine kakao koydum ve yağlanmış tepsiye önce sade karışımı üstüne de kakaolu karışımı döktüm ve 180 derece fırında 20 dak. pişirdim.

Malzeme:

* 3 yumurta
* 1,5 su bardağı tozşeker
*1 su bardağı yoğurt
* 3,5 su bardağı un
* 1 su bardağı zeytinyağ
* 1 paket kabartma tozu
* 2 çorba kaşığı kakao.
Yiyecekler hazır sıra geldi sıcak içeceğe.. Bolu yolu üzerinde daha dağa tırmanmaya başlamadan doğal ev yapımı ürünler, bakliyat ve daha aklınıza gelen türlü türlü gıda ürünleri satan "Berceste" ye uuğramadan yapamam. Bu seyahatimde de Nar Çiçeği çayı aldım oradan. Narın çiçeğinin yapraklarını kurutmuşlar. Siz bir miktar çiçeği sıcak suda hafif kaynatıyorsunuz içeceğiniz hazır. Kokusuyla, rengiyle hafif mayhoş tadıyla harika bir içecek.
Paskalya ve kekle de iyi gitti doğrusu tabi Erkan bildiğinden şaşmadı ve o klasik çayını tercih etti. Beraber uzun zamandan sonra hafta içi bir arada olmak ve Duru ile oynamak ikimize de çokkk iyi geldi doğrusu.

No comments: